Oerhört osäker match detta, på förhand. Hästen har högre effektivitet än vi och är det enda lag med en corsi på över 54% (utöver vi, Modo och Löven). De gjorde fem mål på oss senast i NHK och är nu formstarka utav bara fan (vilket Birger nämnde tidigare idag). Vi är brandskattade och saknar Nässén och Lööke, två jävligt kompetenta spelare i det spel vi sannolikt behöver mäkta med idag för att ha en chans. Matchen i söndags lyckades vi lösa till slut men ni möter vi ett lag som faktiskt presterar ett spel ämnat för topp fem-placeringarna.
Tre poäng idag är sinnessjukt bra, men detta kan lika gärna bli säsongens största förlust hittills.
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer
Tre poäng idag är sinnessjukt bra, men detta kan lika gärna bli säsongens största förlust hittills.