Alltså utredningar om seriesystem o dyl i all ära men hockeyn har betydligt närmare och konkretare problem än så. Spelschemat. Gäller både SHL och HA, det är ju ett fullskaligt haveri.
Fattar inte att man inte tar tag i detta när alla pratar om hur man ska få publiken till matcherna?Hur jävla svårt ska det vara att sätta sig ner, fokusera på ett upplägg som funkar OCH är attraktivt?!
Att som nu spela 2-3 bortamatcher/hemmamatcher i rad, möta flera lag på kort tid innan man mött vissa andra, kackiga speldagar (läs: fredagkvällar) och sist men inte minst: STÄNDIGT haltande tabell!
Så jävulskt frustrerande och förödande för att hålla intresset uppe!
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.