1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614820 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2021243

Sv: Apropå nånting...
Jag måste vara en dålig människa. Jag hatar fan Modo.

Kanske ändå med respekt och med lite glimt i ögat. Mina barn skulle aldrig ta på sig en fjällrävenjacka, även om dom fick en dyr jävel gratis. Visst dom föddes 45 mil från Timrå, hade nästan fritt val att välja vilket lag som helst när dom var små. Någon morbror som var VIKARE försökte pracka på dom tröjor och gurkornas visdom.

Barnen fick välja god mat och Timrå, eller äcklig mat och VIK. i unga år valde dom snabbt god mat och Timrå IK.

Min bästa kompis var modoit. Vi hade många sköna verbala kamper om hockey. Glimten i ögat, respekt men absolut hat.

När han tragiskt gick bort i en olycka. Då engagerade jag mig. Fixade en modotröja, såg till att den blev signerad av hela laget. Lade den på kistan. Han var en mycket bra kompis men med dålig hockeysmak.

Passion kan gå över styr. Absolut.

Jag hatar dom som hatar;) Hata skavsår!

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Smokey: Bra uttryckt, förutom att du hatar, jag hatar inget lag eller person, däremot så gillar jag inte alla lag.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.