1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614826 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2030602

Sv: Apropå nånting...
{8839}: Den visan känner man ju igen, att det gnolas alltså. Så länge vi är relativt skadefria i A-laget (och har något att spela för) så ser nog utsikterna till istid lite kärva ut för våra juniorer. Läget var ett annat i slutet av grundserien förra säsongen. Jag kan tycka att Nielsens exempel i år visar lite på att omställningen från juniorhockeyn är större än vad man vill tro, framförallt om spelaren inte ens varit nära juniorlandslag och så vidare. Det tar några år och ett jävla slit för såna killar, kolla på Jansson och Kaijser nu. De hade nog mått prima av att få köra på ett år till i ettan och då är båda inne på sin andra riktiga seniorsäsong nu.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Och på sätt så tappar Timrå också sina juniorer , du tar upp 2 spelare nu det finns fler än dom som ligger på repet , då bör man pröva någon junior tycker jag för att få uppvisa sina talanger .(skillnadeneär kanske inte så stor )
Man måste inte jämt vara Super talanger som Elias och Dahlen, för vi spelar bara i HA.
Det kan göra att Timrå kanske inte kan generera yngre spelare till klubben för att dom ytterst sällan får chansen.
Ibland så måste man se om sitt hus.
Andra klubbar kan varför inte vi .?

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.