{9037}: Ekonomin är god, vi gick med ett plusresultat förra säsongen på drygt 2 miljoner kronor och har ett kapital på 7 miljoner, samtidigt som det amorteras stora summor varje år. Årsredovisningen är tillgänglig för alla på hemsidan om du är nyfiken.
I år så är det budgeterat efter en total publik på 92500, vilket är passerat. Sedan så tjänar vi mer än förväntat per betalande person på kiosker och souvenirer. På grund av detta så kunde det skjutas till mer pengar för att värva Iika Kangasniemi. Spelarbudget bör vara 15 + 2 (insamling) + Kangasniemi.
Då vi har förbrukat insamlingen så kan man nog räkna med en mindre spelarbudget nästa år om vi är kvar i HA,. Vi har dock kontinuitet på ledarsidan för första gången på väldigt länge, vilket jag värderar högre.
Känns fint att du oroar dig så för vår fina förening.
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer
I år så är det budgeterat efter en total publik på 92500, vilket är passerat. Sedan så tjänar vi mer än förväntat per betalande person på kiosker och souvenirer. På grund av detta så kunde det skjutas till mer pengar för att värva Iika Kangasniemi.
Spelarbudget bör vara 15 + 2 (insamling) + Kangasniemi.
Då vi har förbrukat insamlingen så kan man nog räkna med en mindre spelarbudget nästa år om vi är kvar i HA,. Vi har dock kontinuitet på ledarsidan för första gången på väldigt länge, vilket jag värderar högre.
Känns fint att du oroar dig så för vår fina förening.