+ 19
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4982)
- Apropå nånting... (188096)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Jag tror stenhårt på vårat lag, jag är nog den som tjatat mest om att om man vill gå upp till SHL så satsar man på unga spelare med talang, sätter på sig störtkrukan, och hoppas på det bästa. Oftast går det sådär, men helt plötsligt har halva laget tagit 7-8 steg i sin utveckling och vips har man det bästa laget i hela serien.
Topp-spelare i allsvenskan är precis där dom hör hemma, i allsvenskan. Dom har inte det där extra som krävs för att ta sig upp i finrummet. Och jag hoppas det inte lönar sig att köpa sig upp i SHL, jag tycker vi förtjänar att gå upp mer än både modo och björklöven bara för att vi har haft ett lag och jobbat med det hela säsongen. Då vi tagit in en ny spelare har det varit en ung spelare som behöver istid för att utvecklas, inte någon som förväntas gå in i första-kedjan direkt.
Ungt och friskt är receptet, det tror jag stenhårt på och hoppas vi kan bevisa det ännu en gång!