1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614774 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2047374

Sv: HA Slutspelsserien 2020
{3405}: Så Puffe och andra modoiter, tycker ni att Oskarshamn och Leksand förtjänar att åka ur utan att spela om det? Tycker ni det kan ni också tycka att Modo och löven förtjänar att gå upp.

Svarskommentarer

Sv: HA Slutspelsserien 2020
{3405}: ett förtydligande. jag tycker att vi ska återgå till gamla tider. 16 lag i högsta serien, där man möter lag från egna regionen lite oftare. Så , utöka SHL med minsta 2 lag. För min del får gärna Timrå(som ledare av kvalserien) möta Oskarshamn för att få biljett. Men eftersom det troligen inte blir något spel innan midsommar måste vi väl hitta nåt rättvist sätt att gynna seriesegrare. att utöka SHL är mitt bästa förslag, men hur ska man annars göra? Gillar inte Björklöven , men efter denna säsong ör dom väl värda att få gå upp, som läget är?

Sv: HA Slutspelsserien 2020
{3405}: Jag pratar bara för mej själv. I e n extrem situation som denna borde man utöka SHL nästa säsong med 2 lag till, men även om SHL vill fortsätta jobba för en stängd liga borde åtminstone Löven få ta Oskarhamns plats.. Någon uppmuntring bör man väl få som seriesegrare?

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.