1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2054436

Sv: Silly Season 2020-2021
Hassan: Nu om Dahlen flyttar ifrån oss så måste någon få pengar för Dahlen det är väl NHL Laget som tar dessa pengar .
Han är väl inte våran spelare .
NHlL Laget en del och vi en del.. är det rätt ?
Vi äger ju inte Dahlen vi hade ju lånat honom .

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2020-2021
{8839}:

Då han är utlånad från SJ och har kontrakt där så faller ingen ersättning ut då det inte finns något avtal mellan HA, SHL och NHL, den ersättning som betalas är ju den som betalas ut när han skriver sitt NHL kontrakt och den har ni redan fått. Rent tekniskt går han ju från NHL till SHL om han skriver på för en SHL klubb.

Så Dahlen är jag rätt säker på inte ingår i detta avtal och inga pengar betalas ut. Hade han istället brutit kontraktet med SJ och signat med er hade ni fått ersättning, så tolkar jag regelverket.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.