Kulltorp: Vi har samlat in över 300 000 kr på ett dygn till 'supporterspelaren' och hoppas att det kommer att göra nytta i Kenttä's jobb med att bygga kommande trupp...
Kulltorp: En insamling skulle vara ett bra initiativ för att stödja plan A och det verkar ju finnas intresse ! Hur ska den gå till rent praktiskt ? Vad är målsättningen ? Ska supporterklubben stå för den ? SHL och HA är som vi vet två helt skilda världar. Det räcker inte med att gå upp utan man måste också ha en plan för att etablera sig där. Omställningen från HA spel till SHL är enorm inte minst ekonomiskt. Vi har ju nyligen spelat i SHL vilket kan vara en fördel då vi vet vad som krävs vid ett eventuellt avancemang. Vi har också fått en ny klubbchef i Jonas Torines, som bla kommer att utveckla evenemangen för att öka publiksnittet. Han säger själv att han behöver ha en bra kontakt med supporterklubben vilket är en möjlighet att kunna förbättra kommunikationen. Vi vet att för att kunna nå vårt mål att bli ett etablerat SHL lag så behöver vi både ett högre publiksnitt men också högre sponsorintäkter. Ska bli mycket intressant att få mer konkret information gällande plan A !
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.