Inlägg: 2056057
Svarskommentarer
Sv: Silly Season 2020-2021
Spock:Personligen hade jag hellre sett en utökning till 16 lag i SHL. Den unika möjligheten att gå upp hände säsongen 2014/2015 därför att vissa SHL klubbar bla Brynäs ville se en utökad serie. Den nya upplägget med 1 plats på spel för upp och nedflyttning mellan serierna känns mer som en " vi vill stänga SHL lösning ". Att långsiktigt bygga upp ett lag för SHL fungerar inte längre - nu är det extrem kortsiktighet som gäller! Länken: så resonerade klubbcheferna då.
+ 1
Nu kan man bokstavligen transatlantshoppa som en galning från tiondeplatsen. Det kommer gynna kortsiktigt tänkande.
Spelarna som kommer utifrån kommer också ha en annan inställning till att ta ett kontrakt "playoffs is playoffs".
Även om alla spelare alltid säger "slutspelsserien är som ett slutspel" så är det ju inte riktigt helt sant. Intensiteten och motivationen går upp något snäpp till när det blir bäst av X.