{3405}: Ni har nog fyllt platserna. Emil Pettersson har väldigt hög SHL-lön för de poäng han levererar. 150,000 per månad som förstacenter i MoDo skulle nog locka. Sveningsson-E.Pettersson-Hedberg
Costanza: 150 stoppar nog inte Glader. Hittade precis en mailkonversation mellan EP och Glader.
EP: Tjena Glader, hur är läget?
Glader: Men tjena kingen, det är bra tack själv?
EP: Jo tack bara bra. Haft en tung säsong och söker en nytändning. Skulle kunna gå ner till medel HA-lön bara jag får chansen att hitta glädjen igen.
Glader: Verkligen? Bara medel? Visst kan vi betala dig 220.000:- i månaden om du insisterar men skriver du på idag så kan du får 450.000:- i månaden. Då ligger du strax under Sebbe Ohlsson.
EP: Nej alltså, jag hade tänkt mig runt 70.000:-. Vill bara ha en nytändning. Då får ni mer pengar över till andra värvningar så vi kan ta oss upp i SHL.
Glader: Jag har tagit fram ett kontrakt åt dig nu som jag faxar till dig nu på en gång. Snackat med styrelsen och tyvärr kan vi bara erbjuda som minst 450.000:- i månaden, vi vill inte få dåligt rykte på marknaden att vi inte betalar våra spelare en marknadsmässig lön.
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer