1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614849 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2065194

Sv: Apropå nånting...
Håller för närvarande på att hjälpa pappa att flytta till servicehus. Igår hittade jag några Sundsvalls Tidning från Mars 1980, i hans förråd. I en av tidningarna fanns det ett flertal artiklar om Timrå IK.
Den stora artikeln hade rubriken "Är Timrå IK dödsdömt?" där man klagade på att laget på två år ännu inte hade lyckats ta sig tillbaka till Elitserien, samt att man på senare år börjat tappa talanger till t.ex. Brynäs och Modo.
ST:s krönikör skriver att man har blivit frånsprungen av andra Norrlandsklubbar, och att t.o.m. Luleå verkar ha någonting på gång däruppe i Norrbotten..:) Annat, skriver han, var det för några år sedan när Timrå var nummer ett i Norrland och var det enda laget som kunde tampas med Brynäs och Leksand.
Slutligen var det en insändare från en "Timrå-vän" som skrev att lösningen på problemen var att man skulle släppa bymentaliteten och helt enkelt slå ihop Timrå IK och EssTe (som laget i stan kallades på den tiden).

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Vad hände egentligen med marknadschefsposten som Martin Romö anställdes till ? Det är 9 månader sen han presenterades. Hoppade han av eller försvann han tillsammans med Jörgen ?

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.