1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614961 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2067054

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Jadu. Jag har noll koll på vad de anordnar för cuper i Stockholm. Sån hockeynörd att jag har koll på ungdomscuper i vårt avlånga land är jag inte.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Hassan: storfräsarna ute på fina Liiiiidingööö har väl dom rätta kontakterna och roffat åt sig en bit av kakan. Lidingö Vikings hockey..wow !!
Skulle hemskt gärna vilja veta varför just dom fått så mycket pengar.

Sv: Apropå nånting...
Så här står det i alla fall:

”Stora fotbolls- och ishockeyklubbar, och andra lagidrotters klubbar eller speedwayklubbar som har elitverksamhet, får pengar från en särskild pott på 182 miljoner kronor, 36 procent. De pengarna går till idrottsförbunden som gör fördelningen av pengarna i sina elitlag. Fotbollen får 76 miljoner kronor från den potten och ishockeyn, som fick ställa in sitt slutspel på grund av coronapandemin, får 83 miljoner kronor. Fördelningen till elitverksamheten är ännu inte klar.”

Vad just Lidingö gör vet jag inte.

Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer