Inlägg: 2069354
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
{5647}: Scenario/Exempel. Lag A skulle spelat 1 match hemma och 1 match borta till under säsongen. Lag B's säsong är slut. Hade säsongen spelats färdig så hade lag A haft:
Inkomst + 100 000 för hemmamatch
Utgift - 20 000 för bortamatch.
Borde då alltså få ca 80 000 i stöd.
Lag B har 0 inkomster MEN också 0 utgifter i samband med kvarvarande matcher.
Vad jag menar att om lag B får 100 000 i stöd får de ju så att säga äta kakan och ändå ha den kvar. Det är inte rättvist mot lag B anser jag.
Inkomst + 100 000 för hemmamatch
Utgift - 20 000 för bortamatch.
Borde då alltså få ca 80 000 i stöd.
Lag B har 0 inkomster MEN också 0 utgifter i samband med kvarvarande matcher.
Vad jag menar att om lag B får 100 000 i stöd får de ju så att säga äta kakan och ändå ha den kvar. Det är inte rättvist mot lag B anser jag.
Sedan delar jag det där med belönadet av bottenlagen. De skulle fått svårare att locka publik och de skulle dessutom riskera flyttas ned, vilket gör det märkligt att de tjänade rätt mycket pengar jämfört med lag 9-12 utan att riskera ett dyft.