1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614787 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2072813

Sv: Silly Season 2020-2021
Matsg: Fast jag tycker ärligt talat att Björklöven känns väldigt framtunga på backsidan. De har Rahimi och någon mer med sina styrkor i defensiven, de andra känns mer som offensiva backar.

Förra säsongen hade dom ett riktigt bra försvarsspel med fler defensiva backar. Detta gjorde en redan bra målvakt i Cannata ännu bättre.

Frågan är hur det blir i år med kanske ett i mina ögon något svagare försvarsspel. Tror inte de blir lika dominanta alls.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2020-2021
Jensen_12: Zach Palmquist blev just klar, seriens starkaste backsida och 75% av fjolårstruppen intakt så borde de borga för stabilitet... precis som för Timrå dom också har bärande spelare kvar.
Modo har 17 st nya spelare och en tränare som är helt ny i svensk hockey och rätt grön vilket ger en större flopprisk är känslan... trots individuellt mycket skickliga spelare , flopp eller jättesuccé är känslan , löven och Timrå känns mer stabila på en hög nivå

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.