-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4953)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Vi verkar av någon anledning som du säger ha större prio på forwards. Kanske det har något att göra med EP40 och Dahlén i laget de senaste åren. Kommer ihåg att vi kritiserades av alla experter att defensiven var för dålig när vi senast gick upp i SHL.
Serievinnarna Luleå och Löven släppte ifjol in överlägset minst mål och hade den bästa defensiven av alla lag. När Växjö låg i HA för ett par år sedan prioriterade dem att ha en en riktigt stark backuppsättning och det har dem fortsatt med i SHL.
Oskars av alla lag har också lyckats knyta åt sig skickliga backar och Cannata i målet.
Det är lättare att försvara sig än att göra mål och defensivt starka lag lyckas ofta "stänga ner" matcher. Lövenmatchen senast var väl ett exempel på det.
Jag tycker som många andra att vi behöver förstärka på backsidan och Nubben har ju också hintat om det. Framåt känns det riktigt bra! Om vi bara får igång PP och höjer tempot så kommer målen. Förhoppningsvis redan imorgon mot BIK.
.