1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614852 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2117073

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2020-12-27
Sputnik: det är inte samma hockey som spelas idag som när vi hade Lehtonen i laget, backskott kanske kan leta sig fram på mål i PP men sällan annars. Försvararna är för bra på att täcka den ytan. Offensiven är inte problemet. Vi behöver bara vara riktigt starka defensiv mot ett enda lag i ligan och det är löven. Alla andra lag kommer vi högst sannolikt vinna mot i en bäst av 5 eller 7 utan större problem med nuvarande backuppsättning.

Minst insläppta mål, vad spelar det för roll när ALLT kommer avgöras mot löven? Vi kan vinna serien med 30 poäng ner till lag 2 men vi måste ändå vara bättre än löven i bäst av 7 och när det väl brinner till tror jag att deras försvar är mer stabilt än vårt.

Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer