Nisse på Mon or: Vi får väl önska oss en modern högerskjutande spetsback med storlek, som spelar fysiskt, har bra skott, spelsinne och passningsspel. Realist javisst! 🤓
Sputnik: Nej men skömt åsido så är jag med Team Freddan när han säger man söker spetsback. Jag ser hellre att vi får in en hyffsat skridskostark "spetsback" back till så man kan bygga vidare med fart från egen zon i flera kedjor. Förutom skägget så har vi Hardegård som var dominant på sitt sätt innan han gick sönder, även med sitt utvecklade fysiksa spel(som han tillskrivit Skägget som en faktor till detta), sen har vi också den opolerade Lerebäck. Ser hellre man får in en back som ökar chansen att vi kan fortsätta vara puckförande och som känner sig trygg med puck på offensiv blå.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.