1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614772 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2138856

Sv: Silly Season 2020-2021
Hassan: Såg förresten detta igår, vilket eventuellt kan gå att koppla till det där Erik Karlsson-snacket:

"Hur ser det ut på den finska marknaden?

– Det är svårare än vanligt. Det brukar vara rätt många som kommer lös från Finland vid den här tiden, men de har förlängt sin transferdeadline i år till sista februari. Det påverkar. Och de har haft ett uppehåll i ligan så de har spelat färre matcher än vanligt, vilket gör att lagen vill fortsätta att satsa på att ta sig till slutspel. Det är sämre än vad det brukar vara vid den här tiden.

HV71 lyckades värva landslagsforwarden Miska Siikonen från Jyp.

– Ja, det går ju. HV fick lös en. Vi får väl se. Ju närmare den 15 februari vi kommer så kanske det kan öppna sig. Just nu är det ganska tunt där."

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: så detta med att Liiga sänkt lönerna generellt och att spelarna var fria att gå stämmer inte?

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.