1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614865 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2183644

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
{297}: Jämfört med Vvik har ju Timrå alltid högre ambition att gå upp i SHL men 2018....ville vi verkligen det då? Föreningen alltså? Inte mycket som tydde på det efteråt, verkade snarare vara ett ok att bära för ansvariga. En miss i beräkningen där man försökte göra det minst dåliga i en icke önskad situation

Svarskommentarer

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
mikenomad: tycker frågan är lite om ett lag som Timrå kan gå upp med en realistisk målbild att hänga kvar utan att man vet att man kan värva ett antal ”hemvändare”? Visst kan man köpa ihop ett lag om ekonomin finns där men vid tidpunkten ett lag blir klart för avancemang brukar ju dom flesta lag redan ha värvat klart.

Nubben sa väl också det, att vi gick upp ett år för tidigt?

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
mikenomad: Den strategi man hade valt med många "allsvenska" spelarkontrakt talar väl för just detta.

Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer