+ 4
Inlägg: 2184331
Svarskommentarer
Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
{297}: Håller helt med! Finns ingen desperation bland spelarna och det är det som gör en besviken och frustrerad hela tiden. De tror att man kan vända matcher genom finlir.
Står inte ut med tanken att Timrå kan åka ut mot Västervik och sedan se alla spelare nästa säsong spela i SHL-klubbar, utomlands osv. Fyfan! Vinn imorgon annars blir det HA i ca 10 år framöver
Står inte ut med tanken att Timrå kan åka ut mot Västervik och sedan se alla spelare nästa säsong spela i SHL-klubbar, utomlands osv. Fyfan! Vinn imorgon annars blir det HA i ca 10 år framöver
+ 2
Sen det här med ”tålamod”, en hockeymatch är bara 60 minuter. Visst en matchserie kan vara 7 matcher men i själva matchen tycker jag att Timrå kan kasta ”tålamod” ut genom fönstret inför en tredje period där man ligger under och ersätta det med ”desperation” istället. Igår skruvade man inte upp tempot förrän det var 3 minuter kvar och då fullständigt slaktade man sina egna möjligheter i spel 4-4 genom att ta burskydd och bara spela runt pucken. 3 minuter desperation är för kort tid att spela på för att ha en rimlig chans att vända matchen.