+ 6
Inlägg: 2184487
Svarskommentarer
Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Knylan: Grym analys! Håller med dig i allt du skriver. Finns bara en sak imorgon och det är vinst!
+ 1
Nu är det deras hemmaplan det handlar om, och de måste vinna, annars är säsongen slut. Ska det hända så måste de hitta fler vägar in i matcherna, snarare än att hoppas på att de ska ha tur med exakt varenda lite marginal som finns över 60 minuter. Och vi, vi behöver kanske avvakta och se hur Västervik tänkt ta sig an en sådan uppgift. Det hade varit väldigt intressant att se en matchutveckling där de faktiskt tar initiativet på riktigt, och frågan är väl kanske om de inte måste göra det nu också. Sen får det bära eller brista. Slipper vi dra det spelförande lasset helt och hållet så kommer dom behöva flytta den där bussen de parkerat i egen zon också, och det öppnar i sig upp för något annat än det vi fick se igår.
Kanske. Eller så låter de bussen stå kvar, men de måste fortfarande bättra på sina odds för att kunna vinna de matcher som ser ut som igår, det kommer inte hålla över tid att släppa till så sanslöst mycket skott från det där området och att vara så tillbakapressade.