+ 3
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4953)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Tror säkert löven är en attraktiv arbetsgivare, speciellt eftersom det inte verkar saknas pengar men det kommer ju inte gå att värva målvakter med 100 NHL matcher i rutin, sparka killen när det inte funkar och bara värva en ny. Tror inte marknaden kommer att se ut så. Istället för att ha ett smörgåsbord av Ahl-spelare så blir det kanske tvärtom, att inhemska spelare som kanske är aktuell att värva istället åker över Atlanten för att få en chans att slå sig in?
Sen hela det här snacket med vilken klubb som har bäst förutsättningar över tid att etablera sig i SHL. Jag tror att kärnan av rika klubbar alltid kommer finnas där uppe, tror det dröjer innan vi ser ett HV71 igen. Sen kommer resten av lagen i princip att bli jojo-lag som får försöka bygga en verksamhet och ekonomi som klarar av att byta serietillhörighet var femte år eller så.