+ 10
Inlägg: 2207779
Svarskommentarer
Sv: Silly Season 2021-2022
Knylan: Kan tillägga att vi hittills värvat in mycket Boxplay skills.
Förra säsongens BP stats
-Erixon: mest istid i Växjö
-DIdde: Mest istid i HV
-Bohm: Näst mest istid i TPS
Och sedan tidigare har vi AC och Perte (om de nu stannar) som är ruskigt bra i boxplay på HA nivå.
Spännande spännande detta
Förra säsongens BP stats
-Erixon: mest istid i Växjö
-DIdde: Mest istid i HV
-Bohm: Näst mest istid i TPS
Och sedan tidigare har vi AC och Perte (om de nu stannar) som är ruskigt bra i boxplay på HA nivå.
Spännande spännande detta
+ 12
Ifjol spelade ändå Erixon PP lite grann (i snitt 45 sek per match), i år inget alls i stort sett. Persson kom in och roffade åt sig hela den kakan, och Växjö gick ju som bekant som tåget hela säsongen. Ifjol låg Växjös PP på 19,55%, i år på 28,28%. De ökade alltså 9%, och låt oss hoppas för vår skull (om nu Erixon är tilltänkt för viss istid i PP) att det mest av allt går att tillskriva Joel Perssons och Robert Roséns intåg.
Med Rahimi och Bohm borta så ökade Erixons defensiva ansvar och istid i boxplay. I övrigt matchade Växjö sina backar ganska jämnt. Utifrån istiden kan jag förstå varför Växjö släpper Erixon då han förmodligen kostat lite väl mycket sett till den roll han haft i år, och att han själv kanske känner att han vill få ett mer övergripande ansvar och plussa på sin istid ytterligare. Det kommer han tveklöst få möjlighet att göra här.