1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614991 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2209662

Sv: Silly Season 2021-2022
Knylan: Jättekul för Lodin, det är han värd. Skulle jag vara Ottawa så skulle jag låta honom spela en säsong med Timrå i SHL för att bygga på sig lite mer och kliva upp en nivå i sitt spel. Grabben har ju uppenbarligen trivts i klubben och tagit stora steg redan under första säsongen i Timrå.

Så skulle jag resonera och prata med Nubben om en utlåning för säsong 2021/22...

Men jag har ingen inside information. Bara logiskt resonemang.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2021-2022
Lub: Instämmer helt. Lodin är långt ifrån en NHL spelare. Allt annat än att han spelar en säsong i Timrå i SHL vore så dumt så klockorna stannar. Att sätta just han i ett AHL lag känns ju fullständigt vansinnigt, både för han personligen och utifrån hans utveckling.
Bara mina tankar..

Sv: Silly Season 2021-2022
Lub: Lodin hade nog behövt minst en säsong i SHL, han är inte i närheten av en mogen spelare på högsta nivå även om han är riktigt kreativ offensivt. Det ska bli intressant att se hur NHL-klubbarna resonerar. För 5 år sedan kanske dom hade nöjt sig med att låna ut honom till Timrå men med tanke på hur många svenskar som kommer hem från Nordamerika i förtid med svansen mellan benen nu så kanske man tänker att det är bättre utveckling i AHL?

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer