Så.. nu har vi ju ändå spelare för att kunna snickra ihop en bra 1:a kedja tycker jag. Har svårt att se att vi ska få in någon mer spets efter Hanzl och Rattie?
Synct: Nubben nämnde nyss att han vill ha in 1-2 forwards, jag gissar på att vi får in MAX 1 gubbe till, som är spets, på förhand. Det är jag nöjd med iaf.
Men det absolut viktigaste (i mina ögon) är utvecklingen på vår allsvenska stomme. Lundin, Lööke, Hartmann, Walli, Liljegren, Andersson osv kommer behöva ta ett eller flera steg för att det här ska bli så kul som vi hoppas att det blir. Det räcker inte med att en eller två spelare gör det.
Med det sagt tror jag att vi kommer vara bättre än vad många tror, men ändå förbered på en stentuff säsong.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.