1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2215864

Sv: Silly Season 2021-2022
TIK1928: Ja, det var bra att man tog in någon utifrån. Förhoppningsvis kan han jobba bort den tråkiga looser-mentaliteten som rådit i föreningen under en lång tid.

Man har tyckt synd om sig själv allför länge.. "vi är en liten förening", "vi har inga ekonomiska resurser", "vi kan inte förvänta oss att slåss med dom stora klubbarna" och så vidare.

Det bor närmare 120 000 mäniskor i närområdet, och vi har flera stora företag, så förutsättningarna finns absolut att komma upp på samma nivå som Färjestad t.ex.

Det gäller bara att framställa sig som en förening som vill något, och det i sin tur kommer locka fler sponsorer. Alla gillar en vinnare.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2021-2022
Lorgalis: Amen på det, Det låter verkligen som att du har lyssnat på våran nuvarande ordförande när det gäller dom berömda klyschorna att "vi är en liten förening", "vi har inga ekonomiska resurser" hoppas verkligen han röstas bort en vacker dag har aldrig gillat hans bakåtsträvande mentalitet!.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.