Rico01: Fast med tanke på att de ser IKO:s målvaktspar med en habil Cannata och en i SHL oprövad Juel som en 4:a och Brynäs som endast har Andrén som en 2:a så tycker jag nog ändå att våra två är värda en 3:a
mikenomad: Helt ok att resonera så. Jag tycker Johansson är det stora frågetecknet. Rajaniemi vet vi är oprövad i SHL och är en chansning. Johansson har spelat 20-talet matcher per säsong i Linköping (SHL) tidigare med helt ok resultat så det är väl hur man värderar hans prestation som kommer fälla avgörandet. Och jag är tveksam om jag skulle sätta högre än 2 på honom i dagsläget. Men att andra gör andra avvägningar tycker jag bara är roligt och har inget emot det.
Brynäs verkar ha hittat sin 1:emålis, Veini Vehviläinen är högaktuell. På sedvanligt mediamanér kallar man honom VM-guldmålvakt med NHL-meriter. Och ja, det stämmer. En match under VM -19 fick han stå och en NHL-match har han gjort
Jag har alltid gillat Hartman och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer