Försäsongen är igång och verkligheten närmar sig. Det har varit en härlig tid sedan avancemanget, supervärvningar och slutspel. Chockat hockeysverige med en oemotståndlig charmoffensiv.
Men nu stundar andra tider. Ångest, besvikelse, floppar och förödmjukelse lurar runt hörnet. Hån från länsgrannar och annat löst folk för vårt övermod. Som inte är övermod, vi Timråiter vet bara att det gäller att ta chansen att dominera lite när vi har chansen. Man vet aldrig när den kommer tillbaka.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.