Frölunda skrotar "Indians" i namnet men behåller loggan. Av alla krystade "häftiga" namn och loggor tar nog deras priset. Javisst, röda örnar, tigrar i svenska mellanstäder, röda hökar mm i all ära men att uppkalla ett svenskt hockeylag efter en amerikansk ursprungsbefolkning är bara befängt. Häftighetsfaktor i nivå med en 5-åring som leker indianer och cowboys. Ja på den tiden de gjorde det alltså. Var en av de vanligaste fritidssysselsättningarna för ~5 åriga killar (främst) för 30-40 år sedan
Jag har alltid gillat Hartman och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer