Inlägg: 2226545
Svarskommentarer
Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-09-11
Heisenberg: Samtidigt är det väl inte konstigt om man spelar JJ om Freddan håller honom som förstavalet? Det enda jag bryr mig om är att rajan får chansen att visa att han är bättre när tillfälle ges. Chansen att byta målvakt utan stammande bortförklaringar kommer säkerligen snabbare än vi önskar. Huvudsaken är att vi inte landar i ett Svedberg-Brattström-gate igen där man spelade en schweizerost med den goda vetskapen om att han var just en schweizerost.
Helt ärligt tror jag vi hade torskat med rajan i målet mot Oskarshamn också, det var inte målvakten som var problemet, det var ett försvar som inte kom till jobbet helt enkelt.
Förresten, har du inte hört? Statistik från försäsongen är helt värdelös och spelar ingen roll för 70% av hockeysnack så vad rajan eller Lundin eller Hanzl gjorde på försäsongen har ingenting att göra med förutsättningarna för grundserien. Säger du något annat blir du hånad av någon som kräver minst 25 omgångar av grundserien innan någon som helst slutsats kan dras.
Helt ärligt tror jag vi hade torskat med rajan i målet mot Oskarshamn också, det var inte målvakten som var problemet, det var ett försvar som inte kom till jobbet helt enkelt.
Förresten, har du inte hört? Statistik från försäsongen är helt värdelös och spelar ingen roll för 70% av hockeysnack så vad rajan eller Lundin eller Hanzl gjorde på försäsongen har ingenting att göra med förutsättningarna för grundserien. Säger du något annat blir du hånad av någon som kräver minst 25 omgångar av grundserien innan någon som helst slutsats kan dras.
+ 1
Och om kriteriet är att prestera tillräckligt bra för att inte kunna plockas bort - så fattar jag ännu mindre vad exempelvis Olofsson gör på isen.