-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (5001)
- Apropå nånting... (188097)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Haha, är delad i den skaran om försäsongsprestationer. Kan tycka det tyder på dålig inställning och arbetsmoral att glida genom försäsongen bara för att man är en tilltänkt spelare i toppkedjorna, som exempel. Tycker det sänder signaler att man inte är beredd att göra jobbet om det inte är tillräckligt motiverande. Därför kommer jag vara väldigt nyfiken på hur en spelare som exempelvis Rattie kommer prestera när/om det går tungt under säsongen för laget.
Så ja, försäsongen kan absolut vara fog för oro då jag tycker att det kan sända signaler om oroväckande tendenser. Det beror även på vilken spelare det handlar om, exempelvis Lundins arbetskapacitet vet man kommer finnas där även om det såg lojt ut under försäsongen. Där är jag mer orolig för de tilltänkta toppspelarna, då jag gärna hade sett ett hårdare jobb från dem redan på försäsongen för att känna mig helt trygg. Nu vet man inte riktigt vart man har dem, och oron kan mycket väl grunda sig i det med.