1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614835 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2226618

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-09-11
roger_sundsvall: Varför just 7 matcher? Njae tror det är ett rykte av den allra otroligaste sorten. Men nog tror jag ändå det kommer svidas i Timråhjärtat en del extra om det går tungt i SHL och han "tvingas" spela AHL ännu en gång parallellt. Då är nog frågan om han inte jobbar för en utlåning ändå.

Det som talar emot en utlåning till Timrå är ju kontraktet som endast är på 1 år. Vad får SJ ut av att låna ut Jonte liksom?

Att Jonte skulle riva ett 1vägskontrakt i NHL värt 8 miljoner Dollar känns åckså väääldigt långsökt.

Svarskommentarer

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-09-11
Sputnik: Han kommer att få rejält med chanser. Man skickar inte ned en spelare med envägskontrakt i första laget. Jag har svårt att se honom ge upp just för förstahandskontraktet.

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2021-09-11
Sputnik: 8 miljoner kronor ca, inte dollar.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.