+ 2
Inlägg: 2228587
Svarskommentarer
Sv: Timrå IK - Växjö Lakers HC 2021-09-18
Sputnik: Ja, nu prioriterades ju försvaret (vilket jag anser vara helt rätt med tanke på förra sejouren) men likväl är det i försvaret de största bristerna varit hittils. Vi har släppt in mest mål i serien (13st) på tre matcher, när vi inför säsongen värvade för att spela ett bra försvarsspel i första hand. Det oroar mig mest än så länge, och jag hoppas det beror på att de behöver några matcher att komma in i systemet. Det är inga oerfarna backar vi har, och om detta fortsätter framöver och när vi dessutom har Didrik i uppställningen, så bör Ante börja ifrågasättas.
Då hade Timrås lag kunnat se ut så här om mina någorlunda realistiska drömmar slagit in.
Backsidan hade kunnat varit intakt.
Rattie-Hanzl-Tjeck
Hartmann-Finne-Lodin
Lööke-Lundin-Alvarez
4:e linan skulle varit en mer öppen bok men att Nubben inte skulle signat så många brunkare och sparat in pengar där.