+ 13
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4952)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Defensiven är ju ett jävla skämt och offensiven är ju knappt befintlig. Och det har väl varit så under alla Freddans år: lite antingen eller. Aldrig en helhet. Antingen fungerar defensiven, men då havererar offensiven. Och när man ska fokusera på offensiven får alla spelare hjärnblödning defensivt. Åtminstone de två SHL-säsongerna har varit så.
Och mitt i det här står Freddan va. Som tycker att dom blir lite runda som vi säger va. Som menar på att dom bara behöver täppa till defensiven, spela med en högre press, inte ta utvisningar och sätta chanserna va. Då vänder det va. Och funkar inte det så kan man, vid var tredje förlustintervju, slänga in en "nu måste vi höja rösten va".
Finns det ingen tillstymmelse till självinsikt hos honom? För i min värld är det nått som är helt jävla galet med kommunikationen om ett gäng hockeyproffs inte ens klarar av det fundamentala i sporten - försvara sig. Och i min värld är det ledaren som är ansvarig för kommunikationen. Freddan behöver rannsaka sig själv. Nånstans måste han ju börja fundera på sin egen prestation som tränare när laget uppträder som några amatörer. Det går inte att skylla ifrån sig på spelarna hela tiden.
Till och med jag känner att det kaaanske skulle vara läge för Nubben att svälja stoltheten och faktiskt chansa på att agera i tid och att frångå sina principer.