Puckat: För att det här överhuvudtaget inte ska gå fullständigt åt helvete (vilket det iförsig redan gjort) så krävs det en heeel del saker. Freddan Och Ante måste bort till att börja med. En ny center måste in (centersidan är oerhört svag utöver Hanzl) och en ny ytterforward, samt använda LaLeggia som forward. Sen måste vi få tillbaka Strömberg illa kvickt och även ett till nyförvärv där bak. Sen måste man på nått sätt komma överens om att bryta kontraktet med vissa forwards, Alvarez till att börja med. Spelare som Olofsson och Liljewall ska inte spela alls.
Då kan det kanske se ut såhär
Rattie - Hanzl - Ny Hartmann - Ny - Lodin Lööke - Lundin - LaLeggia Walli - Blomqvist - Johansson
Zajac - Ny Svensson - Westerlund Strömberg - Erixon Bohm
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.