1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614780 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2242878

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Spock: Ja det vore bättre om Nubben kommunicerade på annat vis externt än hur han gör nu. Han kunde t.ex låta bli att säga att han förr slutar själv än sparkar en tränare. Om det nu inte är så att han menar det, då kan han säga det. Vilket jag tror han gör. Vad tycker du, är det en bra egenskap hos en sportchef att så fullständigt låsa sig i sina beslut?

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
mikenomad: Jag tror inte att Nubbens uttalanden ska tolkas så bokstavligt.
Rytter var ju exempelvis in och härjade en del om Nubbens taffliga uttalande kring NHL-lån.

Nubbens uttalande inför värvningsstoppet stämde ju inte heller. Att han där uttalade sig så tvärsäkert anser jag var onödigt för det blir omöjligt att ta honom annat än på orden.

Men i de andra lägena bör det rimligen tolkas mer ur ett bildligt uttalande. Tillsammans med en viss mängd företagsledarjargong.
Det handlar mer om att påverka vi uttalandena än att de ska vara rätt igenom sanningsenliga.

En annan sak men ändå relaterat. Tycker Nubbens sämsta medieinsats är i fimpens resa förra gången vi var i SHL. Framstår i dåligt dager.

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
mikenomad: Tänkte på värvningar... Borde väl gå att hitta spelare i AHL eller collegeligan. Om ni hittar två spelare i collegeligan som har ambitioner att nå NHL så blir de inte dyra och de har ofta höga ambitioner.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.