+ 8
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (5013)
- Apropå nånting... (188097)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Man måste ochså fråga sig vad som är bäst värva nu och försöka undvika ett kval eller värva för att klara ett kval. Värva spelare sent är billigare efter som det är kortare kontrakt än att värva nu.
Budgeten är nog ytterst begränsad och bränna den på fel spelare så spelar ni ha nästa säsong.
Sedan ska man komma ihåg att supportrar kan ytterst lite om hockey det som vi ser som självklart behöver inte vara det för dom som styr. Tex så gnälldes det i vårat lag att vi borde värva en ny målvakt efter 3 omgångar 😂 i år. Och juvonen var världs sämst första året i shl. Vi supportrar blir frustrerade när det går dåligt så är det men vi vet oftast rätt lite om vad som faktist är bäst.
Men vist måste timrå agera nu men det jobbar man säkert redan på. Det är nog inte jätte enkelt och värva till timrå nu heller ni är dö sist i näringskedjan när det kommer till spelare och får ta det som blir över typ.