+ 6
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4953)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Fredrik Andersson har under två säsonger i SHL "försökt sätta ett försvarsspel" värt namnet. Det första försöket, säsongen 18/19, blev ju ett praktfiasko. Den här säsongen med Ante Karlsson som försvarstaktiker lät det på förhand som att det bara var att gå och hämta ut vinsten i stort sett. Med DOM spelarförvärven var det i stort sett ett mission impossible att kunna misslyckas. Att även Nubbz gick all in det vet alla redan om.
Men det som stör mig allra mest är det gigantiskt stora tålamod som man verkar tro ska leda oss ur det här minst sagt prekära läget. Det som jag tänker är hur det här skadeskjutna laget ska börja tro på att det man gör på träningar, får höra av ledningen vad gäller taktik och spelvägar är rätt väg att gå? Frågan är om Fredantz inte redan nu har tappat omklädningsrummet? Att spelare går ut i media med sin egen klagosång och analys av olika problem brukar väl i regel peka på detta.
Hur länge till törs man vänta innan man agerar?
Nubbens vara eller icke vara i klubben tänker jag måste få vänta tills efter säsongen. För att kunna ha en rimlig chans att rädda den här situationen behöver Timrå IK så få energitjuvar som möjligt och därför bör man undvika att skapa ytterligare frågor genom att låta Nubben gå redan nu.