1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614820 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2259473

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2021-11-27
Riktigt kul att man lyckas vinna en sån här match som ligger och väger lite. Många gånger under säsongen hade det trillat in någon skitpuck pga. strul i försvaret och sen hade självförtroendet darrat tills man tappat in ett-två mål till.

Särskilt viktigt att man visar att förlust senast inte betyder att man är tillbaka i långsvacka igen!

Svarskommentarer

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2021-11-27
Bee: Linköping gör ju egentligen bara ett spelmål också och det är nån slags dubbelstyrning på ett backskott. Deras 1-1 gjorde vi ju på egen hand. Efter en period var jag beredd att skriva ”Linköping kommer inte vara inblandad i bottenstriden” men så här efter matchen lutar det mer åt ”det är inte helt skrivet i sten att Timrå kommer att kvala”. Tror fortfarande att det behövs nyförvärv och en hel massa medstudsar osv. men med tanke på var vi kommer ifrån i termer av förluststreak så är ju det taget.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.