1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614821 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2277313

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
thorwald: Håller med, MoDo blev vida känd för att ösa stålar och det lockade till sig bra spelare som Tellan, Ritola och Dicken plus alla NHLers, men blev så jävla fel i långa loppet. Det är inte alls så i Timrå idag, men klubbar får se upp och måste scouta rätt karaktärer...Rattie och Hanzl verkar ha rätt skalle...

Svarskommentarer

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
{9682}: Tror ändå man får mest bang for the buck med importer första året.Finns spelare som ser det lite som ett äventyr att spela i Sverige, speciellt om de inte gjort det tidigare det kan vara bra för att ha motiverade spelare som vill göra ett avtryck. Alla behöver ju inte vara amerikaner liksom dock ;), Hade gärna sett en ny upplaga av Timrås Susu-finnar vi hade på 2000-talet, men men önsketänka kan man ju göra. Kommer ihåg Dick i Modo, vet inte riktigt vad tanken var där, men en skicklig spelare var han ju även då men stor humörspelare. Sundström gillade jag dock när han kom till er efter att ha spelat i NHL.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.