1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614865 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2277573

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Precis. 100% av ansvaret för att utforma och förmedla en spelidé som håller på SHL-nivå till ett lag. Det är Freddant som har det och jag tycker inte de klarar det

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Håller fullständigt med om det. Däremot inte att det är tränarna som är 100% ansvariga för resultatet 31p på 30 matcher och plats 13. Där har du fler ansvariga, i olika hög grad såklart men ändå.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Vill inte lägga mig i eran intressanta diskussion. Vill bara säga att jag är 100% säker på att jag har 100% rätt, med att tränarna är 100% ansvariga för att leda, motivera, och förmedla ett budskap, som gör att spelarna försöker och ges möjlighet att vinna matcher.
Så åker vi ut i år, så anser jag att det är 100% ledarnas fel.
Och eftersom nubben inte sparkar tränare, så cementeras den siffran på tränarnas axlar.

Som ngn skrev, med Freddan är det ett lottohjul när laget är påslaget eller ej..

Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer