Sputnik: Vecka 6 så är Timrå helt spellediga och Rögle har bara match på lördagen där. Så dit borde dom ju kunna flytta detta dubbelmöte om de inte ska tramsas runt med att ha speluppehåll. SHL måste väl se till sitt och att göra allt för att säsongen ska kunna genomföras.
Glömde en kommande bortförklaring av Nubben. Efter alla uppskjutna matcher kommer hela serien försenas i tiden. Detta torde innebära att kvalet mellan TIK och DIF spelas så sent, att spelarmarknaden är i pricip stendöd när TIK vet i vilken serie man ska spela kommande säsong. Precis som inför denna säsong. Ännu en anledning att försöka göra allt för att hänga kvar.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.