Sputnik: samtidigt är det ett styrkebesked att gå in och vinna när man måste. Vi är alla medvetna om att Timrås problem till största del är interna problem: spelarmaterial, prestation, taktik, coachning, självförtroende. Årets Timrå har torskat mot betydligt sämre motståndarna än backkrisande Växjö.
Klara poängchanser idag, om man bygger vidare på trenden från Skellet-matchen (som vi gav bort i BP). Vill dock se ett betydligt mer aggressivt och mittzonskompakt Timrå ikväll.
LHC verkar ha hittat formen och kommer inte vika ner sig. Vi är dock grymt bra hemma. Är det 7/8 senaste hemmafajterna?
Lär bli samma kedjor som sist, och fine. Vi behöver kanske inte rotera fram till omgång 45. Men: jag skulle allt vilja återförena Lodin-Hartmann. Och få igång Rattie.
Men men. En riktigt bra insats oavsett är det som krävs ikväll. Skulle bli jävligt förvånad om det inte är full tändning och fokus.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.