1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614788 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 2286074

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
Klart man ska ta ut målvakten i slutet av matchen och i underläge. Men det är ju inte bara att plocka målvakten närsomhelst. Till att börja med måste laget ha någon slags ordning i spelet.. JJ var ju beredd sticka någon minut innan när vi hade lite etablerat spel i offensiv zon, men näe det var inte aktuellt tydligen just då. Sedan plockar vi istället målvakten när det är 50/50 vilket lag som skall få tag i pucken och betydligt mindre tid kvar. Det saknas fingertoppskänsla och påslagenhet från båset. Ser inte prov på särskilt mycket aktiv coachning.

Svarskommentarer

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-02-05
thorwald: Sen om man släpper in ett mål i tom kasse och ställningen blir .... ja , som idag 1-3 med 2 min kvar .... ska man verkligen prova igen då ?

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.