1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614752 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 231173

Sv: Martin Lindman till FBK
Intressant att många verkar tycka att Lindman har plikter och skyldighteter gentemot TIK. Ni verkar glömma att nästan alla spelare i laget från början kommer någon annanstans ifrån, och följaktligen en gång har övergett andra lag för TIK.

Eftersom bygdelag inte längre existerar, och att alla lag faktiskt är så kallade köplag, är spelarövergångar en naturlig del av elithockeyn. Själv tycker jag att det är spännande att lagen skakas om lite inför varje säsong; jag tror knappast att vi hade haft ena benet i semi med fjolårets gäng! Om Lindman går, tacka honom istället för den tid som varit.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.