+ 4
Inlägg: 2312513
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
En back som gjort det bra och jag har sett han live ett par gånger i Västerås. Tror inte han skulle göra bort sig i Timrå.
På Timrås skepp så räcker inte manskapet till. Detta kan beror på att man rekryterat fel manskap eller att kaptenen har svårt att sätta rätt personal på rätt plats i skeppet.
Tätar man aktern(försvaret), så finns det ingen i fören(anfallet) som kan skjuta harpunen.
Satsar man på att ha folk i fören så tenderar aktern att läcka som ett såll.
Risken är nu att vårat skepp inte i tid bemannar kanonluckorna och harpunen, innan regalskeppet från huvudstaden skjuter oss i sank.
Så, en liten sagoberättelse från Gustav Wasas tid