-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 9
- Silly Season 2026-27 (4910)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Han ville tillbaka till Sverige. Timrå visade ett seriöst intresse och han bedömde läget som gynnsamt för honom själv. Skulle tro att han blir mäkta förvånad över att stämplas som en svikare för att han går till ett lag som betalar honom mer.
Sen kan man ju givetvis ha åsikter om den typen av spelare, dom som ser hockeyn som ett jobb och klubbarna som en arbetsgivare där den som betalar mest är bäst. Ur ett supporterperspektiv är ett sådant handlande en styggelse. Något som går stick i stäv mot allt det som hockeyn för en själv handlar om.
Så, vill Lindman tjäna pengar är det helt ok att han drar. Fine, tack för den här säsongen. Det är ändå inte den typen av drivkraft som en förening av Timrås ekonomiska dignitet behöver. Det har vi inte minst sett under säsongen.