mikenomad: Ersättare å ersättare. Emil Pettersson är god för 20+ mål. Anton Wedin är god för 15 + mål. Hartmann är god för 15+ mål i rätt omgivning. Denna Halloran, en hel säsong BÖR vara god för runt 15 också. Tycker det känns bra på ”vem ska göra mål” fronten. Antar att ännu en forward också ska in. Kanske inte lika högt upp i hierarkin, men tycker det känns bra.
mikenomad: fast 6+6 på 20 matcher då man bara blir inkastad i ett lag i slutet av säsongen är inte urkass. Han är väl inte 1 to 1 trade med rattie kanske men 0,8/0,9 iaf?
Återstår att se vad mer vi tar in. Med hallorans CV kan han inte vara uber-dyr. Och med de menar jag att det är väldigt kort, CV alltså.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.