Öndulat: Vad gäller spekulationer om vilka lag som kan tänkas landa efter oss så snuddade Domustrappan bara lätt vid Växsjö. Har inte koll på om deras ekonomiska muskler är lika bra nu som för ett par år sedan men om börsen är lite tunnare och ingen Hallam i båset så finns chansen att de kan få jobba i nedre regionerna. Fördel för deras kontinuitet är väl att Evertsson bör vara den sportchef i Sverige som nu varit längst på sin post och en annan fördel är ju att Jönsson har rutin i överflöd. Tycker annars utifrån aktuella trupper att Malmö och HV är prospects att ha bakom sig. Oskars gör ju guld av gråsten så där kan man inte lita på att de håller sig under oss. Leksand o Brynäs känns numer som vanligt svårtippade med allt från 3-4 till 12-13 typ.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Tycker annars utifrån aktuella trupper att Malmö och HV är prospects att ha bakom sig. Oskars gör ju guld av gråsten så där kan man inte lita på att de håller sig under oss. Leksand o Brynäs känns numer som vanligt svårtippade med allt från 3-4 till 12-13 typ.